Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden van Isma Easy Services SRL

1. Doel van het contract

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle renovatiewerkzaamheden (schilderwerk, loodgieterij, elektriciteit, metselwerk, bekledingen, enz.) uitgevoerd door het bedrijf voor de klant, in het kader van een dienstverleningsovereenkomst. De uit te voeren werkzaamheden worden gedetailleerd beschreven in de door de klant aanvaarde offerte.

2. Doel van het contract
2.1 Offerte

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle renovatiewerkzaamheden (schilderwerk, loodgieterij, elektriciteit, metselwerk, bekledingen, enz.) uitgevoerd door het bedrijf voor de klant, in het kader van een dienstverleningsovereenkomst. De uit te voeren werkzaamheden worden gedetailleerd beschreven in de offerte die door de klant is aanvaard.

2.2 Geldigheid van de offerte

De offerte is geldig gedurende 30 dagen vanaf de datum van uitgifte. Na deze periode behoudt het bedrijf zich het recht voor om de prijs aan te passen op basis van variaties in materiaalkosten of marktomstandigheden.

2.3 Wijziging van de offerte

Elke wijziging in het werk of de offerte moet worden geformaliseerd door een addendum dat door beide partijen is ondertekend.

3. Prijs en betalingsvoorwaarden
3.1 Prijs

De prijs van de werkzaamheden is zoals vermeld in de geaccepteerde offerte. Deze prijs omvat de arbeid, materialen en andere kosten die nodig zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden, tenzij anders vermeld in de offerte.

3.2 Voorschot

Een voorschot van 30 % van het totale bedrag van de werkzaamheden is verschuldigd bij ondertekening van de offerte.

3.3 Betaling van het resterende bedrag

Het resterende saldo is verschuldigd bij oplevering van de werkzaamheden, of volgens de overeengekomen betalingsvoorwaarden in de offerte. Betaling dient te geschieden via bankoverschrijving.

3.4 Betalingsachterstand

Bij betalingsachterstand worden wettelijke rente voor betalingsachterstand toegepast volgens de Belgische wetgeving (wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van betalingsachterstand bij handelstransacties). Incassokosten worden ook in rekening gebracht als de achterstand [30] dagen overschrijdt.

4. Uitvoeringstermijnen van het werk
4.1 Overeengekomen termijnen

Het werk zal worden uitgevoerd binnen de termijnen zoals vermeld in de offerte, met inachtneming van weersomstandigheden, vertragingen in de levering van materialen of andere onvoorziene omstandigheden die niet onder controle van het bedrijf vallen. Eventuele wijzigingen in de termijnen zullen zo snel mogelijk aan de klant worden gecommuniceerd.

5. Verplichtingen van het bedrijf

Het bedrijf verbindt zich ertoe:

  • De werkzaamheden uit te voeren in overeenstemming met technische normen, veiligheidsvoorschriften en vakmanschap.
  • De benodigde materialen te leveren voor de uitvoering van de werkzaamheden, tenzij anders overeengekomen in de offerte.
  • De overeengekomen termijnen te respecteren, behalve in geval van overmacht of onvoorziene omstandigheden.

6. Verplichtingen van de klant

De klant verbindt zich ertoe:

  • Het verschuldigde bedrag op tijd te betalen.
  • Veilige en voldoende toegang tot de bouwplaats te verschaffen.
  • Ervoor te zorgen dat alle benodigde administratieve vergunningen (bouwvergunningen, enz.) zijn verkregen voordat de werkzaamheden beginnen.
  • De bouwplaats voor te bereiden zodat de werkzaamheden onder de beste omstandigheden kunnen beginnen.

7. Wijziging van de werkzaamheden

Elke wijziging in de werkzaamheden die door de klant tijdens de bouwplaats wordt aangevraagd, zal resulteren in een schriftelijke aanvulling waarin de nieuwe diensten, de nieuwe prijzen en de herziene termijnen worden gespecificeerd.

8. Oplevering van de werkzaamheden

Bij voltooiing van de werkzaamheden zal de klant een oplevering uitvoeren.

De klant kan schriftelijke reserves uiten in geval van niet-conformiteit van de werkzaamheden. Niet-conforme werkzaamheden moeten door het bedrijf worden gecorrigeerd, zonder extra kosten voor de klant, binnen een redelijke termijn.

9. Verzekering

Het bedrijf verklaart gedekt te zijn door een beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor schade die kan optreden tijdens de uitvoering van de werkzaamheden.

10. Overmacht

Het bedrijf is niet aansprakelijk voor het niet uitvoeren of vertragen van de werkzaamheden in geval van overmacht (brand, overstroming, staking, extreme weersomstandigheden, enz.). In dit geval zal het bedrijf de klant zo snel mogelijk informeren en zich inspannen om de werkzaamheden zo snel mogelijk te hervatten.

11. Beëindiging van het contract
11.1 Beëindiging door de klant

De klant kan te allen tijde het contract beëindigen vóór aanvang van de werkzaamheden. Indien de werkzaamheden reeds zijn gestart, zal de klant een vergoeding verschuldigd zijn aan het bedrijf om de gemaakte kosten te dekken.

11.2 Beëindiging door het bedrijf

Het bedrijf kan ook het contract beëindigen in geval van niet-betaling, aanzienlijke vertraging in de nakoming van de verplichtingen van de klant of enige andere substantiële tekortkoming.

12. Geschillen en bevoegde rechter

In geval van een geschil verbinden de partijen zich ertoe om te proberen het conflict op vreedzame wijze op te lossen. Bij mislukking zal het geschil worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken op de maatschappelijke zetel van het bedrijf, in overeenstemming met de Belgische wetgeving.

13. Diverse bepalingen

  • Vertrouwelijkheid: De informatie uitgewisseld tussen de partijen is vertrouwelijk en mag niet worden bekendgemaakt zonder de voorafgaande toestemming van de andere partij.
  • Wijziging van de voorwaarden: Deze voorwaarden kunnen te allen tijde door het bedrijf worden gewijzigd, mits schriftelijke kennisgeving aan de klant.
  • Scheidbaarheid: Indien een of meer bepalingen van deze voorwaarden ongeldig worden verklaard, blijven de overige bepalingen van kracht.

Isma Easy Services SRL Lt. Graffplein 15, 1780 Wemmel TVA BE0763857875

www.ismaeasy.be