1. Doel van het contract
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle renovatiewerkzaamheden (schilderwerk, loodgieterij, elektriciteit, metselwerk, bekledingen, enz.) uitgevoerd door het bedrijf voor de klant, in het kader van een dienstverleningsovereenkomst. De uit te voeren werkzaamheden worden gedetailleerd beschreven in de door de klant aanvaarde offerte.
2. Doel van het contract
2.1 Offerte
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle renovatiewerkzaamheden (schilderwerk, loodgieterij, elektriciteit, metselwerk, bekledingen, enz.) uitgevoerd door het bedrijf voor de klant, in het kader van een dienstverleningsovereenkomst. De uit te voeren werkzaamheden worden gedetailleerd beschreven in de offerte die door de klant is aanvaard.
2.2 Geldigheid van de offerte
De offerte is geldig gedurende 30 dagen vanaf de datum van uitgifte. Na deze periode behoudt het bedrijf zich het recht voor om de prijs aan te passen op basis van variaties in materiaalkosten of marktomstandigheden.
2.3 Wijziging van de offerte
Elke wijziging in het werk of de offerte moet worden geformaliseerd door een addendum dat door beide partijen is ondertekend.
3. Prijs en betalingsvoorwaarden
3.1 Prijs
De prijs van de werkzaamheden is zoals vermeld in de geaccepteerde offerte. Deze prijs omvat de arbeid, materialen en andere kosten die nodig zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden, tenzij anders vermeld in de offerte.
3.2 Voorschot
Een voorschot van 30 % van het totale bedrag van de werkzaamheden is verschuldigd bij ondertekening van de offerte.
3.3 Betaling van het resterende bedrag
Het resterende saldo is verschuldigd bij oplevering van de werkzaamheden, of volgens de overeengekomen betalingsvoorwaarden in de offerte. Betaling dient te geschieden via bankoverschrijving.
3.4 Betalingsachterstand
Bij betalingsachterstand worden wettelijke rente voor betalingsachterstand toegepast volgens de Belgische wetgeving (wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van betalingsachterstand bij handelstransacties). Incassokosten worden ook in rekening gebracht als de achterstand [30] dagen overschrijdt.
4. Uitvoeringstermijnen van het werk
4.1 Overeengekomen termijnen
Het werk zal worden uitgevoerd binnen de termijnen zoals vermeld in de offerte, met inachtneming van weersomstandigheden, vertragingen in de levering van materialen of andere onvoorziene omstandigheden die niet onder controle van het bedrijf vallen. Eventuele wijzigingen in de termijnen zullen zo snel mogelijk aan de klant worden gecommuniceerd.
5. Verplichtingen van het bedrijf
Het bedrijf verbindt zich ertoe:
6. Verplichtingen van de klant
De klant verbindt zich ertoe:
7. Wijziging van de werkzaamheden
Elke wijziging in de werkzaamheden die door de klant tijdens de bouwplaats wordt aangevraagd, zal resulteren in een schriftelijke aanvulling waarin de nieuwe diensten, de nieuwe prijzen en de herziene termijnen worden gespecificeerd.
8. Oplevering van de werkzaamheden
Bij voltooiing van de werkzaamheden zal de klant een oplevering uitvoeren.
De klant kan schriftelijke reserves uiten in geval van niet-conformiteit van de werkzaamheden. Niet-conforme werkzaamheden moeten door het bedrijf worden gecorrigeerd, zonder extra kosten voor de klant, binnen een redelijke termijn.
9. Verzekering
Het bedrijf verklaart gedekt te zijn door een beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor schade die kan optreden tijdens de uitvoering van de werkzaamheden.
10. Overmacht
Het bedrijf is niet aansprakelijk voor het niet uitvoeren of vertragen van de werkzaamheden in geval van overmacht (brand, overstroming, staking, extreme weersomstandigheden, enz.). In dit geval zal het bedrijf de klant zo snel mogelijk informeren en zich inspannen om de werkzaamheden zo snel mogelijk te hervatten.
11. Beëindiging van het contract
11.1 Beëindiging door de klant
De klant kan te allen tijde het contract beëindigen vóór aanvang van de werkzaamheden. Indien de werkzaamheden reeds zijn gestart, zal de klant een vergoeding verschuldigd zijn aan het bedrijf om de gemaakte kosten te dekken.
11.2 Beëindiging door het bedrijf
Het bedrijf kan ook het contract beëindigen in geval van niet-betaling, aanzienlijke vertraging in de nakoming van de verplichtingen van de klant of enige andere substantiële tekortkoming.
12. Geschillen en bevoegde rechter
In geval van een geschil verbinden de partijen zich ertoe om te proberen het conflict op vreedzame wijze op te lossen. Bij mislukking zal het geschil worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken op de maatschappelijke zetel van het bedrijf, in overeenstemming met de Belgische wetgeving.
13. Diverse bepalingen
Isma Easy Services SRL Lt. Graffplein 15, 1780 Wemmel TVA BE0763857875